Modalitate rapidă și eficientă de verificare a documentelor
eDAC – o modalitate rapidă și eficientă de verificare a documentelor
În cursul nopții trecute, polițiștii vrânceni au fost prezenți pe principalele drumuri din județ, precum și în zonele de interes, pentru creșterea gradului de siguranță.
În contextul aderării României la Spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a fost operaționalizat un nou sistem de verificare a documentelor de identitate.
Începând cu 31 martie a.c., cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor, polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea au la dispoziție dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele existente în spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile se realizează o scanare a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte, dacă există.
În urma acestor alerte, privind identificarea persoanelor urmărite, față de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum și în alte situații, polițiștii aplicând imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
Fiecare patrulă din cadrul structurilor care își desfășoară activitatea în segmentul stradal, precum și fiecare polițist care își desfășoară activitatea la punctele de control acces în sediile de poliție și la ghișeele serviciilor de cazier, au la dispoziție, pe lângă celelalte mijloace tehnice din dotare, și un telefon mobil sau o tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat aplicația eDAC.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel fiind simplificată interacțiunea cu cetățenii, în vederea efectuării unui număr mare de verificări.