Reabilitarea Gării din Râmnicu Sărat, demers mai lent decât viteza unui tren personal
47 de staţii de cale ferată din România sânt prinse într-un amplu proiect de modernizare, respectiv reabilitare. Printre staţiile care vor fi reabilitate se numără şi Gara Râmnicu Sărat. Demersurile, însă, sânt de durată, fiind necesară obţinerea de avize şi autorizaţii.
Deranjaţi de distanţa mare dintre prima treaptă a trenurilor şi peron, de ani buni, râmnicenii au trimis adrese peste adrese şi la conducerea Căi Ferate şi la Primărie. La rândul lor, aleşii locali au solicitat ajutor reprezentanţilor Companiei Naţionale de Căi Ferate.
Încercând să găsească o soluţie dar şi un răspuns la solicitările râmnicenilor, Primăria Râmnicu Sărat a solicitat Companiei de Căi Ferate printr-o adresă, să-i fie comunicat stadiul în care se află proiectul privind reabilitarea Gării. Urmare adresei, Compania de Căi Ferate a înştiinţat Primăria că ,,a fost stabilită soluţia optimă pentru modernizare,, iar referitor la proiectul de ,,Reabilitare a liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani – faza studiu de fezabilitate … se află în etapa de obţinere a Acordului de Mediu.,,.
Nu este însă un demers final şi totul pare să se mişte mai lent decât un tren personal. După obţinerea acordului de mediu, se vor parcurge alte etape legale pentru finalizarea şi aprobarea studiului de fezabilitate final, în vederea promovării obiectivului de investiţii pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, conform legislaţiei în vigoare. Iată răspunsul oficial al Companiei de Căi Ferate.
Gara Râmnicu Sărat este una dintre clădirile monument, considerată o bijuterie arhitecturală. A fost construită între anii 1893-1898 în stil italian de către arhitectul Nicolae Michăescu, şeful Serviciului lucrărilor noi la C.F.R.
E necesar dar se întârzie prea mult.A urca şi a coborâ din tren este o mare aventură.Un mare risc.